11 juni 2013

Lefkas och katter

För några veckor sedan åkte jag till Lefkas och för att hälsa på två kompisar som bott där i ett tag.

Blåare vatten har jag nog aldrig sett. Jag älskar att bada, särskilt när vattnet ser ut såhär.

Det var en massa katter överallt.

Det fanns många mysiga gränder, och folk hade ofta sjukt mycket blommor på balkongerna.


En dag hyrde vi en bil och åkte runt ön och kikade på fin natur och vattenfall.

Vi hälsade på hos en som bodde på södra delen av ön. Den här katten hade flyttat in hos henne. Jag blev lite kär. 




Här är min kompis braiga kompis Kattis, helt klädd i rosa sista dagen till ära. Vi gjorde en liten fotosession av det. Det var en himla bra resa, jag ville inte åka hem. Jag hade gärna badat i det blåa vattnet några veckor till...

3 kommentarer: