19 september 2010

Grimslövs folkhögskola såhär långt.


Man kan få åka på klassresa till Västkusten...
... eller ha trädgårdsfest.
Och så kan man få leka med min Lisa som kom in på skolan i sista sekunden. Superbra!
Och lära känna en Linnea och en massa andra trevliga filurer.
Eller bli bjuden på nybakat bröd till frukost i solen.
Det bakas rätt mycket...
Och man kan få dricka sju koppar kaffe klockan tre på natten i IKEAS barnservis.
Eller palla äpplen...
Och så kan man åka på olika utflykter längts väg 23, t.ex. till Växjö, Älmhult eller loppisen i Moheda. Tacka vet jag min bil!
Och så kan man ta ut mysbelysningen och hänga utomhus medan man fortfarande orkar inbilla sig att sommaren inte är slut.
Mintu är gott.
Ja, det är rätt mycket festligheter här.
Och så kan man dansa och spela gitarr. Här har ni min granne Gustav, han är himlans bra.

Och så har vi ju våra fantastiska verkstäder, men dom har jag inte orkat fota än. Och jag ber om ursäkt för min dåliga uppdaterande den här veckan, jag har varit förkyld för första gången på flera år. Jag hade glömt bort hur jobbigt det var att vara sjuk... Det är nog lite som att gå på dagis här. Man umgås konstant med varandra och då blir ju liksom alla sjuka tillslut.


2 kommentarer:

  1. Folkhögskola verkar vara grejen! Jag vill också plugga på Folkhögskola när jag blir större...!
    hej puss

    SvaraRadera
  2. Folkhögskola är trevligt :)
    Klart du ska gå en!

    SvaraRadera