18 december 2010

Lucka 19 - Råkan

"Råkan Rudolf råkade ringa regeringen, rostade mot ringmärkning"
Grattis till Simon!

Jag såg en råka för första gången när jag flyttade till skåne. Dom är stora och hemskt fina. Och den här råkan behöver ju en allitteration, det ser man ju på långa vägar! Maila förslag till tove.larris@gmail.com, eller kommentera! Och om ni inte var på julmarknaden igår får ni hemsk gärna komma förbi och säga hej idag istället! Jag säljer bland annat en månads-djurkalender för 2011. 

7 kommentarer:

  1. Jag önskar att jag kunde ta mig till julmarknaden, men jag är ordentligt förkyld och ligger nedbäddad mest hela tiden.

    Hoppas att du får det bra där och mycket sålt + uppskattning!

    SvaraRadera
  2. Råkan Roger recenserar Rustas Rosèvin, "Riktigt ruggigt" rapporterar Roger.

    /nallepuh1995@hotmail.com

    SvaraRadera
  3. -Ruuuuut! ropar råkan Rutger Riddarhake riktigt rosenrasande.
    -Rena rama röran, rengör redet!

    SvaraRadera
  4. Råkan Rolle rastar rugiga räkan Ragnar

    SvaraRadera
  5. Råkan Robert rappar raska rim. Robert råälskar rhyme, Rob'n'Raz, r'n'b.
    - Robert rockar, ropar råkpolarna.
    - Right! ryter Robert.

    linnea972@hotmail.com

    SvaraRadera
  6. Rastafari-råkan Rune rådiggar rytmen; reggae rockar !

    SvaraRadera
  7. "Råkan Raymond raggar rånarluva, rånar Rusta, Rusar raskt! Rajtantajtan!!"

    soffi81@hotmail.com

    SvaraRadera