14 april 2011

Ibland går det jävligt dåligt





För någon vecka sen tänkte jag försöka göra en jättestor spetslampa. Så jag köpte superstora balonger (1m i diameter) och slösade hela min spetssamling. Och jag höll på att svimma både en och två gånger när jag blåste upp dem. Men första ballongen sprack, och den andra också. Och sen var det bara en spetshög kvar. Så kan det gå. Jag ska försöka igen, men med något mindre ballonger. Men för att få ut nåt av allt kämperi försökte jag ta lite fina bilder på det. Man kan ha den misslyckade lampan som klänning också, men passformen är inte så kul, och det är rätt stelt...

5 kommentarer:

  1. Vilken liten värld det är ändå! Jag läste om det här på någon annan blogg jag bara råkade snubbla över och tyckte det var en sån väldans fin idé. Vad kul att den var din, och vad hemskt tråkigt att den gick i stöpet. Lycka till med de mindre ballongerna!

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Min kompis gjorde en i somras med kanske halva storleken på ballongen som du hade nu. Den blev jätte fin!
    Släng bara in dukarna i tvättmaskinen så kan du börja om!

    Behöver du tips så kan jag fixa så att du kan kontakta henne.

    SvaraRadera
  3. Jag håller på med samma sak själv, fast det tar lite tid för jag virkar spetsblommor själv. Men jag tänkte nog leta reda på en badboll eller något lite mer stabilt eftersom jag virkar med ganska tjockt garn.

    SvaraRadera
  4. Hej! Jag har provat det samma på en pilates boll och det gick! Jag dränkte dukarna i tapetklister och penslade sedan lim på dukarna i omgångar. Det kan bli limrester emellan "spetsrutorna" men det går att skära bort med en mattkniv! Lycka till!

    SvaraRadera
  5. Tusen tack för alla tips! Jag tror dock att min ihoplimmade spetshög är lite körd. Jag har nämligen använt trälim :( Men jag ska ge det ett försök!

    SvaraRadera