15 augusti 2010

Jag börjar inte skolan imorgon

Egentligen borde jag flytta in i det hemskt fina rummet i Stockholm med fyra meter i takhöjd som jag bodde i innan sommaren. Och egentligen borde jag börja mitt andra år på Berghs imorgon. Men det kommer jag inte göra. Kanske gör jag det nästa år, eller så gör jag något helt annat. Jag har ingen aning, och det känns rätt bra. För aningar har jag haft för många av i mitt liv, just nu tycker jag att det är otroligt skönt att sluta vara framtidsduktig och istället bara göra det jag vill göra just nu. Och just nu, och förmodligen aldrig, kommer jag vilja pyssla med reklam. Jag måste nog erkänna att jag är lite mer konstnär än jag trodde. Just nu vill jag mest fokusera på mina illustrationer, och det har gått rätt bra i sommar! Fortsätt beställa illustrationer kära läsare!
Det blev mycket som hände i ett svep innan terminen slutade i våras. För det första tog jag beslutet att sluta vela, och bestämmde mig för ett års uppehåll från skolan, minst. Och för det andra gjorde jag och min pojkvän slut efter över två år tillsammans. Det har satt lite snurr i min skalle, och jag har fokuserat på att ha så roligt som möjlig istället för att fokusera på ritandet, som var hela planen med sommaren. Men så får det vara ibland. Om jag inte skulle roat mig så mycket som jag gjort den här sommaren skulle jag nog legat i ett hörn någonstans och gråtit. Men nu har jag mest bara skrattat mig igenom sommaren. Mycket skratt, Lisa och alkohol har det blivit. Historien om Lisa ska jag nog ta någon dag också. Hon är bra. Och mina föräldrar tror att vi är tillsammans eftersom vi umgås dygnet runt. Men det är inte sant.

Jag trodde att jag skulle stå ut att bo hos mina föräldrar, men det är helt sanslöst vad det är jobbigt att flytta hem när man bott på egen hand. Och lagom till att jag bestämde mig för att det inte gick och försökte klämma in mig i Lisas etta dök efterfesten från ovan upp. Där fanns det två hemskt fina katter som jag frågade om jag inte kunde få ta hand om. Varpå hon svarade att hon skulle till Barcelona dagen efter och behövde någon som kunde ta hand om både dom och lägenheten. Att lägenheten dessutom låg i det fantastiska området krummeluren, porten bredvid mitt livs första helt egna lägenhet och där min fantastiska bror numera bor är ju ett stort plus i kanten. Bilden ovan föreställer Mysak, han äter upp en när han tycker att det är dags att gå upp och han är hemskt tjock.

Där har ni nog mitt livs längsta blogginlägg, men nu vet ni hur det ligger till, nästan, jag flyttar nämligen till en folkhögskola i Småland om en vecka!

7 kommentarer:

  1. vad sa de på berghs då, var du tvungen att betala hela kursavgiften ändå? önskar dig massa lycka till, du är grym på det du gör och det kommer att gå toppen för dig även utan skola :)

    ska bli spännande och se vad du gör för illustrationer härnäst. du skrev för ett tag sen att du skulle börja sälja illustrationer via en hemsida, var är det någonstans?

    SvaraRadera
  2. Tråkigt att du ska lämna klassen. :(
    Du får se till att hälsa på iallafall!

    SvaraRadera
  3. kul att dina illustrationer säljer. jag hoppas att jag inte är allt för nyfiken när jag frågar på ett ungefär hur många som går åt?

    SvaraRadera
  4. Ja du Tovelisa!
    Ibland är livet som i skidbacken när man skulle lära sig åka. Toppar, dalar, välja spår och lappkast. Ibland föll man så det visslade-andra gånger tog man sig fram med stil och finess.Ner kom man alltid och även om ingen stod där och direkt applåderade så kunde man känna sig riktigt stolt över sig själv en stund :-)
    Vad andra anser o tänker kan tyckas viktigt men det är ju ändå prio ett att välja spår, göra val som får en att "tycka om sig själv"!!
    Önskar dig största lycka till framöver. Det blir säkert jättebra på folkis i Småland! Och om inte: om det känns mer som omöjliga puckelpister och mindre som att glida fram på en liten räkmacka: ja då kan du bara slå på blinkersen och styra åt ett annat håll!
    Ta hand om dig, fina tjejen och hör gärna av dig om du vill!
    Stor kram
    Eva S

    SvaraRadera
  5. Hej! Vilken fin blogg du har! Jag tänkte få passa på att säga att jag just nu har en tävling på min blogg där du kan vinna en valfri Lunafigur. Kolla in om du har lust!
    Kram Malin

    SvaraRadera
  6. Lycka till, jag ser fram emot utställningen på Rosendals trädgårdar! Och jag hoppas du fortsätter blogga och visa allt inspirerande du gör!

    SvaraRadera
  7. Här fanns en del att svara på.
    Jag behöver inte betala något för berghs, vill jag dock hoppa på igen måste jag ju såklart betala! Och jag ska börja sälja lite grejer på en sida som heter signerat, jag måste bara ta tag i det och lägga upp saker där, men just nu är det för mycket med flytt!

    Och Johan, ta hand om klassen! Jag kommer sakna er massor :)

    Och Eva! Det var på tok för länge sen vi sågs! Om du har vägarna förbi småland vet du vem du ska hälsa på! :) Jag har tänk att jag ska maila dig så himlans många gånger, men det har varit så galet mycket det senaste året!

    Och fabriken, det är väldigt olika från vecka till vecka hur mycket jag säljer. Det är verkligen inga stora summor, men för mig känns det stort :)

    Och Maria, jag ser också fram emot utställningen på rosendals, återkommer med mer info snart!

    SvaraRadera