6 augusti 2010

Kokoskorven

Ganska så nära mina föräldrars hus ligger ett stort ödehus. De senaste 16 åren har det inte sett ut som att någon bor där. Jag har velat gå in i huset så himlans många gånger, det är sjukt stort och ser ut lite som Pippis hus, med flera olika ingångar och balkonger. Och nu har min katt börjat ligga vid den stora ingången till huset... Jag och Kokoskorven (min katt heter så) vill ha huset!
Ödehus är sjukt fascinerande. Förra sommaren åkte jag runt och kollade in massor i Skåne, för i Skåne finns det verkligen sanslöst många!

Förresten! Imorgon är det loppis på Mörkö, jag kommer vara där och sälja lite gamla grejor jag tröttnat på, lite illustrationer och lite örhängen. Kom dit om ni är i krokarna!

3 kommentarer:

  1. Stämningsfull bild! Trolsk stämning... Den har du lyckats riktigt bra med! Jag tycker också om att kolla på gamla öde hus. Du kanske kan kolla med kommun vem som äger huset?

    Vivi-Ann

    SvaraRadera
  2. Hej
    Jag undrar var du har hittat alla dessa ödehus. Kanske man kunde rusta upp något av dem och göra nåt kul där. Kan du tipsa mej?
    Tack på förhand.
    Hälsningar,
    Helen

    SvaraRadera
  3. Jag har faktiskt lite planer på att försöka få ta över just det här ödehuset. Det är ju superskoj att rusta upp gamla hus. Jag har nog inte så mycket tips. Jag har hittat alla genom att åka runt på landsbygden i skåne. Där finns det massor lite här och var!

    SvaraRadera