30 december 2011

En jul i Västerås

Här kommer ett litet urval av bilder från min jul i år. Jag började med att baka helt galet mycket julgodis hos min syster. 

Och pepparkakshus såklart. 

Fast pyttesmå. De blir väldigt fina om man sätter små värmeljus i dem. 

Krisyr är roligt. 

Det mest avancerade vi bakade var nog dessa marsmallows. 

Sen bar det av hem till Västerås och till mamma och pappa. Där kläddes granen.

Och eftersom min mamma firade jul på annan ort i år fick jag stå för bokstavsbrödsbakandet. På julaftons morgon får alla ett litet bröd med sin första bokstav. 

Min systers söta hund var med i köket hela tiden. 

Så var det fika framför tv:n och Kalle Anka. Jag har nog aldrig skrattat så mycket åt Kalle som jag gjorde iår. Ferdinand är min favorit. 

 En av mina favorit aktiviteter på julafton är att skriva julklappsrim. Det är så himlans skoj. 

 Bubblan var sugen på det som låg i min pappas paket...

När det tillslut framåt nio på kvällen var dags för julmiddag startade vi med världens godaste förrätt komponerad av min systers man. Han gör alltid mat som nästan är lite för god. Godast på det här lilla fatet var rå lax som han på något vis marinerat i koriander. Efter middagen och ett parti kort och lite glögg somnade vi som stockar. 

1 kommentar: