17 september 2009

Influensavaccin



Jag har gått och blivit med kamera dagen till ära. Närmare bestämt en Nikon D3000. Den är säkert jättebra. Men jag är inte så värst bra på den än. Dock ska det bli väldigt kul att kunna dokumentera det som händer på Berghs. Här har ni ett projekt som jag har gjort tillsammans med min gode klasskamrat Emil. Uppgiften var att göra ett influensavaccin som med hjälp av placeboeffekten skulle bli effektivare. Vi gjorde ett litet kit med necessär och allt. Och efter att ha kommit på att vi vill förmedla "lättnad" med förpackningen, upptäckte vi (hur kunde jag inte veta detta?!) att Lisa betyder "lindring av smärta och lättnad". Därav namnet. De ni!

4 kommentarer:

  1. Nämen så trevligt och grattis till kamerabarnet, utan en vettig kamera är det lätt att känna sig naken.

    SvaraRadera
  2. jag hörde talas om vad lisa betydde för inte så länge sen jag heller, och då gick det verkligen upp för mig hur fint det är! blir verklgen ett helt annat namn. som är väldigt vackert.

    SvaraRadera
  3. du är min nya idol! du är så otroligt duktig :) kommer man kunna köpa tavlor av dig på utställningen med?

    SvaraRadera