24 januari 2011

Okreativ

Jag försöker komma igång med ritandet igen. Men det går rätt trögt. Det är underligt det här med kreativitet. Vart tar den vägen egentligen? Nu har den varit på vift i snart en månad och jag saknar det så sjukt mycket. Jag mår inte alls bra när den är bortsprungen. Hur tusan får man den att komma hem igen?
Om ni undrar vad jag gör istället för att rita har jag fått nån slags springflipp. Jag vill mest springa och träna hela tiden. Jag tror att jag är sån. Måste alltid ha en hobby. Och springa verkar vara det som gäller just nu. Tacka vet jag Nike+. Man har en liten plupp i ett litet hål i springskorna som man kopplar till sin iPhone och får reda på hur snabbt man springer och en massa annat. Jag blir sjukt peppad att slå rekord varje dag. Det här kanske ni inte trodde att jag skulle skriva om. Men va tusan, om ni vill veta vad jag gör nu när jag inte ritar så har ni svaret här.

3 kommentarer:

  1. åh! återigen måste jag säga... jag är precis likadan. precis just nu. lycka till med träningen och vad skönt att du är i ett sånt flow nu. typiskt en bra sak, skulle jag påstå. kreativiteten kommer nog också strax tillbaka på topp! hoppas du mår bra.

    SvaraRadera
  2. Och jag önskar att jag kunde få ändan ur och börja träna något. Vad som helst typ! :)
    Du ska se att kreativiteten kommer tillbaka när du sprungit av dig.

    SvaraRadera
  3. jag tappar alltid kreativiteten. ett dåligt med ganska, för mig, fungerande tips är att den brukar komma tillbaka när något tråkigt händer. (:

    SvaraRadera