12 mars 2012

Guldmorsan

I helgen har det varit dop av min systers bebis, och jag fick äran att bli guldmor. Eftersom jag är inte döpt själv fick jag bli guldmor istället för gudmor. 
Min syster bakade massa tårtor. 
Och jag gick lös på marsipanen. Hemskt roligt material. Gissa namnet?

Efter dopet bjöds det på en massa fika i en mysig bygdegård. 
 Här har ni tre personer jag tycker hemskt mycket om; min andra syster, mitt guldbarn och min mor. 
 Av alla högar av presener fastnade jag för ett set av miniböcker om djur. 




Efter massa förberedelser, massa träffar med skäkt man inte sett på år och massa städ var vi trötta. Där har ni min helg i några bilder. 

4 kommentarer:

  1. Ser supermysigt ut :) Roligt att det kallas guldmor om en inte är döpt själv, är det något ni kommit på eller är det så alltid?

    SvaraRadera
  2. Det enda namn jag kunde komma på ur de där bokstäverna var var Snigel O. Signe Lo är ju dock mycket sötare! Så även namnet Guldmor istället för Gudmor.

    SvaraRadera
  3. Jag vet inte riktigt vem som kom på det här med guldmor, tror att det kanske är en roligare variant av fadder :)

    Haha, jag ska nog börja kalla henne för Snigel O :)

    SvaraRadera
  4. hej! åååh var kommer miniböckerna ifrån?? har letat som en TOK efter sånna! till min dotter 11mån. vi ska snart flyga lååångt och tänkte att det är perfekt för henne att pilla med! du kan svara till min mail a_nna@live.se

    SvaraRadera