3 mars 2009


Jag börjar känna ett visst mått av snart-är-arbetsproverna-färdiga känsla. Då ska jag upptäcka världen utanför igen. 
Igår höll allt på att gå i kras dock. Jag hade knåpat ihop ett fint litet brev med viktiga papper och ett litet vykort med en fin liten personlig text på till konstfack. Det skulle postas igår, vilket jag hade stenkoll på fram till igår. Hela min dag låg det och väntade på ett frimärke och ett besök till postlådan. Men ack, 10 minuer efter tömningen kom jag att tänka på det. Jag fick cykla närmare två mil, i läskiga industriområden bland skällande hundar, för att komma till sista minuten brevlådorna. Men det kanske ingår i insökningsprocessen att man alltid ska göra allt i sista sekunden.

4 kommentarer:

  1. hej! har tittat igenom hela din blogg nu och måste säga att du är så himla duktig! verkligen snygga illustrationer.

    jag undrar lite vad du tycker om din utbildning (för du går väl grafisk design på östra grevie?) jag har planer på att söka dit, och undrar om du skulle rekommendera mig att gå där. just nu går jag grafisk design på hellidens folkhögskola. det skulle va jättebra att få veta direkt från någon som går på ög hur det är!

    SvaraRadera
  2. åh, tack hilda! Det stämmer mycket bra, jag går på ög. Konstigt nog känns det som att jag precis började, fast det i själva verket är så att jag snart ska sluta. Men jag tycker att det är en bra linje, mestadels. Våra huvudlärare är jätte bra, och extremt olika. Sen finns det vissa brister på t.ex fotodelen... Är det foto du vill rikta in dig på? Fina foton har du iallafall på din blogg! Hur är skolan du går på nu?

    SvaraRadera
  3. okej, det låter ju bra! nä, jag vill nog inte inrikta mig på foto direkt, jag gillar mer illustration och layout.

    skolan jag går nu är inte så jättebra, mest beroende på att det är oinspirerande uppgifter, att klassen är så oengagerad och bristen på bra kritik. men ser jag tillbaka på vad jag kunde innan jag började så märker jag att jag ändå har lärt mig mycket.

    lycka till med att komma in på konstfack, hoppas det går vägen!

    SvaraRadera
  4. Usch o fy, Tovelisa! Vilket cykeläventyr!!! Men, ja jag tror det kan föra tur med sig :-)!!
    kramarna till dig!
    Eva

    SvaraRadera